Parkování a doprava na Praze 4? (Vaše 4)
O parkování a placených zónách. O tom, že parkování na Praze 4 se musí řešit v rámci promyšlené komplexní celopražské strategie, která umožní bezproblémové parkování občanů městských částí. O tom, že zóny nemají být jen nástrojem výběru tučného poplatku, jinými slovy další daní, jsem opakovaně na stránkách tohoto časopisu psal.
Dnes si dovolím psát o tom, jak by budoucnost parkování na Praze 4 vypadat neměla. Jedná se o projekt rekonstrukce ulice Táborské. Tento projekt výrazně podporuje starosta Prahy 4 Petr Štěpánek ze Strany Zelených. Táborská si rekonstrukci určitě zaslouží. Tak v čem že je problém? V rámci studie se plánují vybudovat na magistrále dvě nové světelné křižovatky.
Jedna z nich má vzniknout zasypáním tramvajového podjezdu pod magistrálou na Náměstí Hrdinů, s tramvajovými linkami mířícími do pankrácké vozovny přímo přes páteřní komunikaci Prahy. Výsledkem budou nekonečné kolny a nárůst emisí v Táborské a okolí. V rámci projektu se navíc se plánuje výrazná redukce parkovacích míst v Táborské!
Takže místo řešení problému dojde k jeho prohloubení. Občané z okolí budou ještě obtížněji hledat možnost zaparkovat. Sníží se komfort bydlení a spolu s nárůstem emisí i kvalita života v celé oblasti. Tento projekt se chová k občanům vlastnícím automobily čistě nepřátelsky. Nepřijímá fakt, že automobilová doprava do města patří. Musí se sice regulovat, ale je zcela běžná.
Filip Vácha, TOP 09, předseda klubu zastupitelů